2015-10-01

Mama-agent: broker II kategorii?

Regularnie zaglądamy do kolebki pośrednictwa nieruchomości, czyli do USA. A tam tym razem napotkaliśmy na pewien kryzys wizerunkowy jednej z waszyngtońskich agencji nieruchomości. W czym rzecz? 

 

Pewna lokalna agencja rozesłała do setek domów ulotki na których zaprezentowała pewne niecodzienne porównanie. Po lewej stronie widzimy zdjęcie związanej liną kobiety otoczonej trójką małych dzieci, z których jedno maluje twarz przerażonej mamy. Wszystkiemu przypatruje się najmłodsza pociecha z durszlakiem na głowie. Dla kontrastu druga część ulotki to zdjęcie dwóch elegantów w garniturach. Zdjęcie mamy z dziećmi podpisano „Agent w niepełnym wymiarze godzin”, a panów w garniturach „Profesjonaliści w pełnym wymiarze”. Całość niby retoryczne wieńczy pytanie: „Kto powinien cię reprezentować?”. Na rewersie ulotki agenci wymieniają, co mogą zrobić dla swojego klienta zwracając uwagę na dyspozycyjność. Przy „Agencie w niepełnym wymiarze godzin” występuje tylko jeden punkt mówiący o tym, że agent (w domyśle pracująca mama) jest dostępny wtedy, kiedy to jej pasuje.

 

Ogólnie reklama jest nie tylko niezgodna z podstawowymi zasadami etyki, ale godzi w samo środowisko pośredników pokazując niezdrowe podziały nie mające pokrycia w rzeczywistości. Strona Realtor.com przypomina, że 58 proc. amerykańskich brokerów to kobiety, spośród których 70 proc. posiada dzieci w wieku poniżej 18 roku życia. Ponadto, jak pokazuje praktyka, także w Polsce, większość agentów odnoszących sukcesy w branży to właśnie kobiety.

 

W dobie mediów społecznościowych akcja pomysłowej agencji nieruchomości spotkała się z dużą dezaprobatą. Agencja wyraziła już skruchę za swoją reklamę, ale niesmak pozostał.

 

fot. Alison Grande


Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

Serdecznie Państwu dziękuję za profesjonalną i merytoryczną pomoc, wielkie zaangażowanie i życzliwość. Z całą pewnością polecę Państwa usługi innym potencjalnym klientom.Szczególne podziękowania składam na ręce Pani Justyny Buczek, która jest osobą niezwykle życzliwą, pomocną i kompetentną, bardzo operatywną, o wysokiej kulturze osobistej oraz niezwykle ujmującej osobowości.

— Violetta D., Gdańsk