2013-06-13

Pośrednik? Nie znam...

nie-wiemNa rynku pośrednictwa w obrocie nieruchomościami działa ponad 4 tysiące biur. Ile z nich jest znanych szerzej w całej Polsce? Okazuje się, że niezbyt wiele, a w zasadzie są to śladowe ilości. Tak przynajmniej wynika z ostatnich badań opublikowanych przez portal Domy.pl i nie mamy powodów, aby z taką tezą się nie zgodzić. Spośród ankietowanych osób poszukujących do zakupu nieruchomości tylko 37 proc. jest w stanie wymienić nazwy pośredników. Jednak aż 63 proc. nie potrafi przypomnieć sobie nazwy ŻADNEGO biura. Ci, którzy cokolwiek kojarzą wymieniają m.in. Metrohouse (bardzo nam miło).  To zadziwiające mając na uwadze liczbę działających na rynku pośredników.

 


Jaki jest powód istnienia w świadomości konsumentów tylko pojedynczych nazw agencji nieruchomości? To proste. Rozdrobniony rynek. W Polsce większość biur nieruchomości to nieduże firmy współpracujące zaledwie z kilkoma agentami i co ważne – działające na lokalnym, bardzo ograniczonym terytorialnie rynku. Takie biura nie mogą konkurować wizerunkowo z  dużymi firmami sieciowymi, ale i nie chcą tego robić, bo są zaangażowane w proces transakcyjny na wąskim terenie. Jeśli Metrohouse rocznie obsługuje zlecenia kilkudziesięciu tysięcy klientów przeprowadzając kilka tysięcy transakcji, to sam efekt skali działa na korzyść stopnia rozpoznawalności marki.

 

Kilka lat temu firma Nowy Adres przeprowadziła badania, które zostały zwieńczone rozdaniem nagród Mieszkaniowa Marka Roku. W przypadku biur nieruchomości wybór najbardziej rozpoznawalnych agencji przebiegał według osi: wielkość vs. długość działalności na lokalnym rynku. W czołówce znajdowały się albo duże agencje, które stosują wyrazistą politykę wizerunkową (połączoną m.in. ze stałą obecnością w mediach) albo zakorzenione w świadomości lokalnej biura marki, choć autorzy badań Domy.pl twierdzą, że „Małe, lokalne biura, które tylko sporadycznie promują swoją markę, prawie nie funkcjonują w świadomości klientów.”.
 

Zainteresowanych zachęcamy do lektury wyników badań na http://halo.domy.pl/klienci-nie-znaja-posrednikow-nieruchomosci/ . Wniosek z analiz jest jeden: jest jeszcze wiele do zrobienia. Pośrednicy do dzieła!


Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

,,Pan Łukasz Sadowski zasłużył na wiele pozytywnych komentarzy. Dziękujemy za wspaniałą obsługę, będziemy Pana polecać, ponieważ jest Pan bardzo kompetentny, profesjonalny i Firma powinna być z Pana dumna. Odezwiemy się ponownie ze zleceniem sprzedaży innej nieruchomości."

— Karolina G., Łódź